مقالات سایت

جایگاه فولاد درشهرسازی

جایگاه فولاد درشهرسازی

استراکچرهای فولادی

یکی از مسائل مهم مهندسی قرن ۲۱ جایگاه فولاد درشهرسازی است . سازه های فولادی در عصر حاضر بسیار با اهمیت و مطابق با علوم روز باید بررسی گردد.

پیش گفتار

در این مقاله ما در نظر داریم تا با بررسی نقش سازه های فولادی. در عصر حاضر به اهمیت و انواع و کاربرد این فلزگرانبها . در پیشرفت صنعت و شهر سازی بپردازیم.

تیم دیجیتال مارکتینگ شرکت صنایع آهن وفولادکاران رستمی. با بهره گیری از پرسنل توانمند در عرصه علوم مهندسی ساخت استراکچر های فولادی با برسی جزئییات در نظر دارد. در این مقاله شما را با جایگاه فولاد درشهرسازی و قیمت. روز سوله سبک تجاری و سوله تیرورقی آشنا نماید.

فولاد چیست؟

جایگاه فولاد درشهرسازی

فولاد یک عنصر شیمیایی در جدول تناوبی می باشد که دارای نماد Fe. و عدد اتمی ۲۶ بوده و در گروه ۶ و دوره ۴ قرار دارد. فولاد به عنوان عنصر نهایی تولید شده قابل توجه است و در نتیجه سنگین ‌ترین عنصر محسوب می شود. که برای تشکیل آن نیازی به رویداد کاتاکلیزمی مشابه ندارد. از همین رو، این فلز فراوان‌ ترین فلز سنگین جهان می باشد. همچنین اعتقاد بر این است که دهمین عنصر فراوان جهان است. غلظت آهن در لایه ‌های مختلف زمین از بالا در هسته داخلی. تا حدود ۵٪ در پوسته ‌ی خارجی می باشد و ممکن است هسته‌ ی داخلی زمین. از یک کریستال آهن تشکیل شده باشد، هر چند که احتمالاً مخلوطی از آهن و نیکل است و تصور می ‌شود. که وجود مقدار زیادی مواد فولادی در زمین به میدان مغناطیسی آن کمک می ‌کند.

این تعریف از فولاد خود بیانگر جایگاه فولاد درشهرسازی و استراکچرهای فولادی در صنایع برش گرم وسرد میباشد.

مراحل تولید فولاد(استراکچر های فولادی)

مراحل-تولید-فولاد-رالکو

امروزه تولید صنعتی آهن یا فولاد از دو مرحله اصلی تشکیل شده است. در مرحله اول، سنگ آهن با کک در کوره کاهش یافته و فلز مذاب. از ناخالصی ‌هایی مانند مواد معدنی سیلیکات جدا می‌ شود و در همین مرحله آلیاژی تولید می گردد. که حاوی مقادیر نسبتاً زیادی کربن است. سپس در مرحله دوم، مقدار کربن موجود. در آهن تولید شده با اکسیداسیون کاهش یافته تا فولاد یا چدن تولید شود. در چنین مرحله ‌ای اجازه ‌ی افزودن فلزات دیگر برای تشکیل فولادهای آلیاژی وجود دارد. و سازه فولادی به دست آمده جهت استراکچر های فولادی . اغلب بعد از شکل‌ گیری تحت عملیات حرارتی و یا گرمایشی قرار می ‌گیرند. گرم کردن آن‌ ها در دمای ۷۰۰-۸۰۰ درجه سانتی‌ گراد برای چندین ساعت. و سپس خنک شدن تدریجی باعث می ‌شود که فولاد نرم و قابل استفاده باشد.

(استراکچرهای فولادی)

مهمترین سوخت تولید فولاد

جایگاه فولاد درشهرسازی ((استراکچرهای فولادی)

کک که از آن نام برده شد در واقع یک ماده جامد متخلخل است که کربن را برای واکنش فراهم می ‌آورد و همچنین سوخت اصلی مورد استفاده در کوره به حساب می آید. با حرارت دادن ذغال تا ۱۲۰۰ K در غیاب هوا به مدت بیست ساعت کک ساخته می ‌شود و همچنین گاز زغال سنگ (عمدتاً مونوکسید کربن و هیدروژن) و یک قیر سیاه که می‌ توان از آن ترکیبات مفیدی مانند بنزن بدست آورد، نیز تولید می ‌شود. از گاز ذغال سنگ به عنوان سوخت در محل مورد استفاده قرار می گیرد. پس از ذوب سنگ آهن و ساخت استراکچرهای فولادی میتوان شروع به تعریف پروژه عمرانی برای تعیین جایگاه فولاد درشهرسازی نمود.

کاربرد انواع مختلف فولاد

فولاد در اشکال مختلف و آلیاژهای مختلف(استراکچرهای فولادی)

بیشترین مصرف فولاد در صنعت ساخت و ساز است. سازه‌های فلزی پایدار را میتوان به سرعت با قیمت پایین ساخت. فولاد در اشکال مختلف و آلیاژهای مختلف خود میتواند به گونهای طراحی شود. که نیازهای پروژه های منحصر به فرد را برآورده سازد. و این امکان را میدهد تا در تمام محیطها در زیرساختها گنجانیده شود. بسته به شرایطی که سازه در معرض آن قرار گرفته است. فولاد را می توان آلیاژسازی کرد و یا برای محافظت عملیات سطحی متفاوت انجام داد. جایگاه فولاد جایگاه فولاد درشهرسازی درشهرسازی

توسعه فنون کارآمد تولید فولاد در اواخر قرن بیستم به رشد راه‌آهن در سراسر جهان و همچنین ظهور ساختمان. های مرتفع کمک کرده است. بسیاری از سازه های معروف تاریخی مانند. ساختمان امپایر استیت حاوی فولاد به عنوان یک ماده اولیه ساختمانی است.

فولاد را می توان در موارد زیر نیز یافت:

  • سازه فولادی ساختمان‌های کم ارتفاع و مرتفع
  • سازه فولادی ساختمان‌های آموزشی و بیمارستان
  • استراکچرهای فولادی ورزشگاه‌ها ، ایستگاه‌ها
  • بتن آرمه
  • صفحات عرشه پل
  • استراکچرفولادی اسکله ها و کابلهای تعلیق
  • بندرگاه
  • روکش و بام
  • سازه فولادی دفاتر
  • تونل ها
  • حصارهای امنیتی
  • دفاع ساحلی و سیل

بررسی میزان مصرف فولاد جایگاه فولاد درشهرسازی

در استراکچرهای فولادی، هزینه با توجه به میزان مصرف فولاد در هر متر مربع مساحت کف (تصویر افقی) یا متر مکعب ساختمان محاسبه می‌شود.

هزینه ساخت و میزان مصرف فولاد به عوامل زیر بستگی دارد:

– تعداد طبقات
– بار اعمال شده به طبقات (مرده و زنده)
– دهانه‌ها در اطراف ستون
– ضخامت سقف
– سیستم سازه ای ( سیستم انتقال بارهای قائم و جانبی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *